Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer

Bubbles in a Box, Belysian VOF (Handelsnaam + statutaire naam)

Kapelstraat 44, 2570 Duffel - BE

E-mailadres: Info@bubblesinabox.be

Btw-identificatienummer: BE0798.543.590

Artikel 2 - Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn geldig voor ieder aanbod dat door de ondernemer wordt gedaan, alsook voor elke overeenkomst op afstand die tot stand komt tussen de ondernemer en de consument.

Vóór het sluiten van een overeenkomst op afstand wordt de consument voorzien van de tekst van deze algemene voorwaarden. Mocht dit praktisch niet haalbaar zijn, dan zal de ondernemer voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst op afstand aangeven hoe de algemene voorwaarden kunnen worden ingezien bij de ondernemer en dat zij op verzoek van de consument kosteloos en zo spoedig mogelijk zullen worden verstrekt.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch tot stand komt, kan, afwijkend van het voorgaande lid, de tekst van deze algemene voorwaarden elektronisch aan de consument ter beschikking worden gesteld op een manier die de consument eenvoudig kan opslaan op een duurzaam opslagmedium. Als dit praktisch niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven waar de consument de algemene voorwaarden elektronisch kan raadplegen, en dat ze op verzoek van de consument kosteloos via elektronische weg of op een andere wijze zullen worden verstrekt.

In het geval dat naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van kracht zijn, zijn het tweede en derde lid van dit artikel eveneens van toepassing. De consument kan in het geval van tegenstrijdige voorwaarden altijd een beroep doen op de bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 3 - Het Aanbod

In gevallen waarin een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder specifieke voorwaarden plaatsvindt, worden deze aspecten duidelijk vermeld binnen het aanbod.

Het aanbod omvat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten, digitale content en/of diensten. De beschrijving is gedetailleerd genoeg om de consument in staat te stellen het aanbod goed te evalueren. Wanneer de ondernemer afbeeldingen gebruikt, moeten deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale content zijn. Evidente vergissingen of fouten in het aanbod leggen geen verplichting op aan de ondernemer.

Elk aanbod verschaft informatie die duidelijk aangeeft welke rechten en verplichtingen aanvaard worden wanneer het aanbod wordt geaccepteerd, zodat deze voor de consument helder zijn.

Artikel 4 - De overeenkomst

De totstandkoming van de overeenkomst vindt plaats op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en aan de daaraan verbonden voorwaarden voldoet, met uitzondering van wat is bepaald in paragraaf 4.

Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onmiddellijk langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, behoudt de consument het recht om de overeenkomst te ontbinden.

Bij elektronische totstandkoming van de overeenkomst neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische gegevensoverdracht te beveiligen en zorgt hij voor een veilige online omgeving. Indien de betaling elektronisch plaatsvindt, hanteert de ondernemer geschikte beveiligingsmaatregelen.

Binnen de wettelijke grenzen heeft de ondernemer het recht om te controleren of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen en om alle relevante feiten en omstandigheden te onderzoeken die van belang zijn voor een verantwoorde totstandkoming van de overeenkomst op afstand. Als de ondernemer op basis van dit onderzoek gegronde redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, mag hij gemotiveerd een bestelling of aanvraag weigeren of bijzondere voorwaarden voor uitvoering stellen.

Bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument zal de ondernemer de volgende informatie verstrekken, schriftelijk of op een manier die de consument gemakkelijk kan opslaan op een duurzaam opslagmedium:

  • Het fysieke adres van de vestiging van de ondernemer waar de consument terecht kan met klachten.
  • De voorwaarden en procedure voor het uitoefenen van het herroepingsrecht, of een duidelijke vermelding dat het herroepingsrecht niet van toepassing is.
  • Informatie over garanties en beschikbare diensten na aankoop.
  • De totale prijs inclusief belastingen voor het product, de dienst of digitale inhoud, evenals eventuele leveringskosten, en de betaal-, leverings- of uitvoeringswijze van de overeenkomst op afstand.
  • De voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst indien deze langer duurt dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  • Het standaardmodelformulier voor herroeping als de consument het recht heeft om de overeenkomst te herroepen.

In het geval van een langlopende transactie is het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.

Artikel 5 - Herroepingsrecht

Betreffende Producten:

De consument heeft het recht om binnen een bedenktijd van minimaal 14 dagen en zonder opgave van redenen een overeenkomst voor de aankoop van een product te ontbinden. Hoewel de ondernemer de consument mag vragen naar de reden van herroeping, is de consument niet verplicht deze reden(en) op te geven.


De hierboven vermelde bedenktijd begint op de dag volgend op de ontvangst van het product door de consument, of door een door de consument aangewezen derde die niet de vervoerder is. In het geval van eenzelfde bestelling van meerdere producten begint de bedenktijd op de dag van ontvangst van het laatste product door de consument of door de door hem aangewezen derde. De ondernemer kan, mits dit duidelijk voorafgaand aan het bestelproces is gecommuniceerd, een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden weigeren. Als een product in meerdere zendingen of delen wordt geleverd, start de bedenktijd op de dag van ontvangst van de laatste zending of het laatste deel door de consument of een door hem aangewezen derde. Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode, start de bedenktijd op de dag volgend op de ontvangst van het eerste product door de consument of een door hem aangewezen derde.

Betreffende Diensten en Digitale Inhoud die niet op een Materiële Drager is Geleverd:

De consument heeft het recht om binnen een bedenktijd van minimaal 14 dagen en zonder opgave van redenen een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, te ontbinden. Hoewel de ondernemer de consument mag vragen naar de reden van herroeping, is de consument niet verplicht deze reden(en) op te geven. De bedenktijd begint op de dag na het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde Bedenktijd in Geval van Ontbrekende Informatie over het Herroepingsrecht:

Indien de ondernemer de consument niet tijdig heeft voorzien van de wettelijk vereiste informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping, eindigt de bedenktijd twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke bedenktijd zoals vastgesteld in de voorgaande bepalingen van dit artikel. Als de ondernemer de genoemde informatie binnen twaalf maanden na het begin van de oorspronkelijke bedenktijd verstrekt, loopt de bedenktijd af 14 dagen na de dag waarop de consument deze informatie heeft ontvangen.

Artikel 6 - Verplichtingen van de consument gedurende de bedenktijd

Gedurende de bedenktijd dient de consument het product en de verpakking zorgvuldig te behandelen. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover nodig om de aard, eigenschappen en werking van het product vast te stellen. Hierbij geldt dat de consument het product op dezelfde wijze mag hanteren en inspecteren als hij dat in een fysieke winkel zou doen.
De consument is uitsluitend verantwoordelijk voor enige waardevermindering van het product die ontstaat door een behandeling van het product die verder gaat dan is toegestaan in lid 1.
De consument is niet verantwoordelijk voor enige waardevermindering van het product indien de ondernemer hem niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt voorafgaand aan of tijdens het sluiten van de overeenkomst.

Artikel 7 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en de kosten ervan

Indien de consument zijn herroepingsrecht wil uitoefenen, dient hij dit binnen de vastgestelde bedenktijd te melden aan de ondernemer, hetzij via het standaard modelformulier voor herroeping, hetzij op een andere ondubbelzinnige manier.

Binnen een termijn van 14 dagen, te rekenen vanaf de dag na de melding zoals vermeld in lid 1, dient de consument het product terug te sturen of te overhandigen aan de ondernemer of een door de ondernemer gemachtigde vertegenwoordiger, tenzij de ondernemer heeft aangeboden om het product zelf op te halen. De consument wordt geacht de terugzendtermijn in acht te nemen als het product wordt teruggestuurd voordat de bedenktijd is verstreken.

Bij het retourneren van het product dient de consument alle meegeleverde accessoires, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking mee te sturen, en dient hij de redelijke en duidelijke instructies te volgen die door de ondernemer zijn verstrekt.

Het risico en de verantwoordelijkheid voor een correcte en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de consument.

De consument is verantwoordelijk voor de directe kosten van het terugzenden van het product. Indien de ondernemer niet expliciet heeft aangegeven dat de consument deze kosten moet dragen, of als de ondernemer heeft aangegeven de kosten zelf te dragen, is de consument niet verplicht de kosten voor het terugsturen te betalen.

Artikel 8 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Indien de ondernemer de consument in staat stelt om elektronisch herroeping te melden, zal hij na ontvangst van deze melding onmiddellijk een ontvangstbevestiging sturen.

De ondernemer zal alle betalingen van de consument, inclusief eventuele door de ondernemer in rekening gebrachte leveringskosten voor het geretourneerde product, onverwijld maar uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop de consument de herroeping heeft gemeld, vergoeden. Tenzij de ondernemer heeft aangeboden het product zelf op te halen, kan de ondernemer de terugbetaling uitstellen totdat hij het product heeft ontvangen of totdat de consument aantoont dat hij het product heeft teruggestuurd, afhankelijk van welke situatie zich eerder voordoet.

Bij terugbetaling zal de ondernemer hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Indien de consument heeft gekozen voor een duurdere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering, is de ondernemer niet verplicht om de extra kosten voor de duurdere methode terug te betalen.

Artikel 9 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer behoudt zich het recht voor om bepaalde producten en diensten uit te sluiten van het herroepingsrecht, mits dit duidelijk is vermeld in het aanbod of tijdig voor het sluiten van de overeenkomst:

1. Producten of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen binnen de herroepingstermijn;

2. Dienstenovereenkomsten die volledig zijn uitgevoerd, maar alleen als:

  • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  • de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;


3. Op maat gemaakte producten die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van individuele keuzes of beslissingen van de consument, of die duidelijk zijn bestemd voor een specifieke persoon;

4. Bederfelijke producten met een beperkte houdbaarheid;

5. Verzegelde producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken en om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggestuurd;

6. Producten die na levering onherroepelijk vermengd zijn met andere producten vanwege hun aard;

7. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van marktschommelingen waarop de ondernemer geen invloed heeft.

Artikel 10 - De prijs

Onze productprijzen kunnen worden gewijzigd met voorafgaande melding. We dragen geen verantwoordelijkheid jegens jou of enige andere partij voor enige wijzigingen, prijsaanpassingen, opschorting of beëindiging van de dienst of producten.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

De ondernemer zal uiterste zorgvuldigheid betrachten bij het ontvangen en uitvoeren van productbestellingen en bij het evalueren van dienstaanvragen.

Het adres dat door de consument aan de ondernemer is verstrekt, geldt als de plaats van levering.

Binnen de richtlijnen van artikel 4 van deze algemene voorwaarden zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij anders overeengekomen. Mocht er vertraging optreden in de bezorging of als een bestelling geheel of gedeeltelijk niet kan worden uitgevoerd, wordt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling op de hoogte gebracht. In een dergelijk geval heeft de consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en eventueel aanspraak te maken op schadevergoeding.

Na ontbinding volgens het voorgaande punt zal de ondernemer het betaalde bedrag onmiddellijk terugbetalen.

Het risico van beschadiging en/of verlies van producten ligt bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen vertegenwoordiger die bekend is bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

De consument heeft de mogelijkheid om te allen tijde een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is gesloten en gericht is op de regelmatige levering van producten of diensten, op te zeggen. Hierbij dient de consument rekening te houden met overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

Een overeenkomst die voor een bepaalde periode is afgesloten en die bedoeld is voor de regelmatige levering van producten of diensten, kan door de consument ten allen tijde aan het einde van de vastgestelde duur worden opgezegd. Hierbij gelden overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

De genoemde overeenkomsten in de voorgaande paragrafen kunnen door de consument te allen tijde worden opgezegd, zonder beperking tot een specifieke tijd of periode. De opzegging kan ten minste plaatsvinden op dezelfde manier als de overeenkomst is aangegaan. Bovendien kan de consument altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is afgesloten en die bedoeld is voor de regelmatige levering van producten of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een nieuwe periode.

Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is aangegaan en bedoeld is voor de regelmatige levering van producten of diensten, kan alleen stilzwijgend voor onbepaalde tijd worden verlengd als de consument te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.

Een overeenkomst voor een beperkte duur, zoals een kennismakingsabonnement wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

Indien een overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar, heeft de consument na een jaar de mogelijkheid om te allen tijde met een opzegtermijn van maximaal één maand op te zeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich verzetten tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur.

Artikel 13 - Betaling

Tenzij anders vermeld in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, moeten de bedragen die de consument verschuldigd is, worden voldaan binnen 14 dagen na het begin van de bedenktermijn. Indien er geen bedenktermijn van toepassing is, dan geldt een betalingstermijn van 14 dagen vanaf het sluiten van de overeenkomst. In het geval van een dienstenovereenkomst begint deze termijn op de dag volgend op de ontvangst van de bevestiging van de overeenkomst door de consument.

Bij de verkoop van producten aan consumenten is het niet toegestaan om in algemene voorwaarden een vooruitbetaling van meer dan 50% te eisen. Wanneer vooruitbetaling is overeengekomen, heeft de consument geen recht op de uitvoering van de bestelling of dienst(en) totdat de overeengekomen vooruitbetaling is ontvangen.

Het is de verantwoordelijkheid van de consument om eventuele onjuistheden in verstrekte betaalgegevens onmiddellijk aan de ondernemer te melden.

Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, zal de ondernemer, nadat de consument is geïnformeerd over de verlate betaling en de consument een termijn van 14 dagen heeft gekregen om alsnog te betalen, wettelijke rente in rekening brengen over het nog openstaande bedrag na het verstrijken van de 14-dagen-termijn. Daarnaast behoudt de ondernemer zich het recht voor om buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen als de betaling binnen deze termijn uitblijft. De hoogte van deze incassokosten is als volgt: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,=, met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan echter afwijken van deze bedragen en percentages in het voordeel van de consument.

Artikel 14 - Klachtenprocedure

De ondernemer heeft een duidelijk gecommuniceerde klachtenprocedure en zal klachten behandelen conform deze procedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen een redelijke termijn nadat de consument de gebreken heeft opgemerkt, volledig en helder aan de ondernemer te worden gemeld.


Binnen een periode van 14 dagen vanaf de ontvangst van de klacht bij de ondernemer, zal er een reactie worden gegeven op ingediende klachten. Als de aard van de klacht vereist dat er meer tijd nodig is voor de verwerking, zal de ondernemer binnen diezelfde termijn van 14 dagen een ontvangstbevestiging sturen, met daarin een indicatie van wanneer een uitgebreider antwoord kan worden verwacht.
De consument dient de ondernemer minstens 4 weken de gelegenheid te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Als er na deze periode geen bevredigende oplossing is gevonden, ontstaat er een geschil dat onderworpen is aan de geschillenregeling.

Artikel 15 - geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.

Artikel 16 - Aanpassing van deze servicesvoorwaarden

De actuele versie van de Algemene Voorwaarden is te allen tijde beschikbaar op deze pagina.

Wij behouden ons het recht voor om de Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk aan te passen, te wijzigen of te vervangen naar eigen inzicht. Deze aanpassingen en wijzigingen zullen worden gepubliceerd als updates op onze website. Het is jouw verantwoordelijkheid om regelmatig onze website te raadplegen om te controleren of er wijzigingen zijn doorgevoerd. Indien je onze website blijft bezoeken of de Dienst blijft gebruiken nadat we aanpassingen aan deze Algemene Voorwaarden hebben gepubliceerd, geef je hiermee aan akkoord te gaan met deze wijzigingen.